Klienci Barbora.pl nie wyrzucają dobrego jedzenia
Od czerwca br. użytkownicy Too Good To Go mogą zakupić Paczki Niespodzianki także z supermarketu online – Barbora.pl.
A gdyby tak spróbować zapobiec marnowaniu żywności? To pytanie stało się impulsem do podjęcia konkretnych kroków przeciwdziałających wyrzucaniu jedzenia. Jednym z nich jest połączenie sił z Too Good To Go – aplikacją umożliwiającą zamawianie dobrej do spożycia, nadwyżkowej żywności i uratowanie jej przed wyrzuceniem. Od czerwca br. użytkownicy Too Good To Go mogą zakupić Paczki Niespodzianki także z supermarketu online – Barbora.pl.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie Poradnik-Zdrowia.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.: |
|
Choć według danych udostępnionych przez Banki Żywności problem wyrzucania jedzenia wciąż jest potężny, świadomość społeczna w tym temacie zdecydowanie wzrosła. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez instytut badawczy Capgemini w czerwcu 2022 roku, aż 72% respondentów zwraca większą uwagę na kwestię marnowania żywności, a co drugi badany zapewnia, że chętnie wyda pieniądze w sklepie, który ma realny wpływ na zmniejszenie tego problemu.
W odpowiedzi na takie deklaracje konsumentów oraz z intencją zapobiegania narastającemu problemowi, w czerwcu 2023 roku supermarket online Barbora.pl połączył siły z Too Good To Go, największą na świecie platformą do sprzedaży nadwyżek żywności. Od tej pory klienci Barbory korzystający z aplikacji mogą zamawiać Paczki Niespodzianki w korzystnych cenach. W przypadku Barbory, użytkownicy mają do wyboru dwa rodzaje paczek – z owocami i warzywami oraz tzw. paczki mix.
Mechanizm jest bardzo prosty – wystarczy pobrać darmową aplikację Too Good To Go, a następnie zarezerwować Paczkę Niespodziankę ze sklepu Barbora.pl i odebrać ją we wskazanym punkcie. W przeciwieństwie do regularnych zamówień, paczki z Too Good To Go są odbierane bezpośrednio przez klientów, w trzech lokalizacjach w Polsce – w Gdańsku, Katowicach i Ożarowie.
– Z aplikacji Too Good To Go korzysta ponad 3 miliony użytkowników, a dzięki niej uratowanych zostało blisko 8 milionów paczek. Choć wciąż jest to kropla w morzu problemu, to jednak jest to konkretny krok, pozwalający na uniknięcie zmarnowania żywności dobrej do spożycia. Zyskują na tym wszyscy – klienci kupują taniej, my unikamy kosztów związanych z utylizacją nadwyżek i ratujemy żywność przed wyrzuceniem – mówi Anita Komar, Dyrektor Marketingu, Barbora Polska.
– Z każdym miesiącem do Too Good To Go dołączają nowi partnerzy. Są to piekarnie, kawiarnie, cukiernie, osiedlowe warzywniaki, sklepy małe i wielkopowierzchniowe, stacje paliw, hotele a teraz również sklepy internetowe. Łącznie to już ponad 5 tysięcy aktywnych partnerów. Każdego dnia realnie przyczyniają się do zmniejszenia skali marnowanego jedzenia, a jednocześnie zachęcają swoich klientów do ważnych zmian. Cieszymy się, że w Barborze podejście do niemarnowania żywności ma priorytetowe znaczenie. Każda uratowana Paczka Niespodzianka to krok w kierunku zielonej planety – mówi Anna Kurnatowska, Country Director Too Good To Go.
Nadesłał:
KatarzynaD.
|