Kampania edukacyjna Poranek Po wyróżniona przez The Association of the European Self-Care Industry
Z okazji Międzynarodowego Dnia Dbania o Siebie The Association of the European Self-Care Industry (AESGP) uruchomiło nową platformę cyfrową Self-Care Insight & Inspire, na której prezentowane są najciekawsze europejskie kampanie promujące edukację zdrowotną.
Kampania „Poranek Po” została wyróżniona za edukowanie i wzmacnianie świadomości kobiet w obszarze zdrowia reprodukcyjnego. Potwierdza to znaczenie projektu nie tylko na poziomie krajowym, ale również europejskim. W 2024 roku kampania „Poranek Po” zdobyła srebrną nagrodę w konkursie Złote Spinacze w kategorii „Walka z dezinformacją” za rzetelną edukację i przełamywanie mitów wokół antykoncepcji awaryjnej.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie Poradnik-Zdrowia.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.: |
Kampania „Poranek Po” w gronie wyróżnionych kampanii w Europie
The Association of the European Self-Care Industry (AESGP) reprezentuje producentów leków bez recepty, suplementów diety i wyrobów medycznych w Europie. Łącznie zrzesza blisko 2000 podmiotów. AESGP współpracuje z różnymi podmiotami, aby zapewnić wszystkim mieszkańcom Europy dostęp do narzędzi i wiarygodnych informacji, których potrzebują, aby skutecznie zapobiegać powszechnym dolegliwościom. Jest uznanym podmiotem przez Europejską Agencję Leków (EMA), Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA) i Komisję Europejską. Reprezentuje członków na poziomie globalnym poprzez Global Self-Care Federation (GSCF), organizację zrzeszającą stowarzyszenia i producentów z ponad 30 krajów na całym świecie.
Stworzona przez AESGP platforma Self-Care Insight & Inspire zawiera inspirujące projekty związane z samoopieką z całej Europy. Prezentuje ona wpływowe kampanie promujące wiedzę na temat zrównoważonego rozwoju i zdrowia – inicjatywy prowadzone lub wspierane przez branżę produktów zdrowotnych dla konsumentów we współpracy z pracownikami służby zdrowia, stowarzyszeniami i instytucjami publicznymi.
Jednym z projektów zamieszczonych na platformie jest kampania Poranek Po. Inicjatywa obejmowała działania takie jak konferencja prasowa z udziałem ginekologów i ekspertów ds. zdrowia reprodukcyjnego oraz szerokie relacje medialne. Towarzyszyły jej także edukacyjne materiały informacyjne oraz partnerstwa z organizacjami medycznymi, farmaceutycznymi i edukatorami seksualnymi. Dzięki dobrze zorganizowanej strategii kampania osiągnęła sukces, zwiększając świadomość społeczną o antykoncepcji awaryjnej i obalając mity na jej temat.
„Celem kampanii Poranek Po było zapewnienie rzetelnej, eksperckiej komunikacji na temat antykoncepcji awaryjnej. Projekt buduje zasadność poszerzania dostępu kobiet do tej metody i obala mity szerzone przez jej przeciwników. Tym bardziej cieszy nas, że kampania została nagrodzona już kolejny raz. W 2024 roku zdobyła srebrną statuetkę w konkursie Złote Spinacze w kategorii Walka z dezinformacją, a teraz została doceniona na arenie międzynarodowej” – podkreśla Iwona Kubicz, prezes agencji PRCN.
Edukacja, która obala mity
Kampania „Poranek Po” została doceniona za zwiększenie zaufania do antykoncepcji awaryjnej jako odpowiedzialnego wyboru. Stowarzyszenie uhonorowało kampanię za jej istotną rolę w zmianie społecznego postrzegania antykoncepcji awaryjnej, co przyczyniło się do zmniejszenia stygmatyzacji wokół tego tematu. Zaufanie do kampanii wzmocniły ponadto partnerstwa z ekspertami ochrony zdrowia i instytucjami medycznymi. Tym samym kampania Poranek Po umocniła postrzeganie antykoncepcji awaryjnej jako odpowiedzialnego narzędzia dla zdrowia reprodukcyjnego kobiet.
„Zależało nam na tym, aby, wykorzystując wzmożone zainteresowanie mediów po starcie pilotażu Ministerstwa Zdrowia, dotrzeć do kobiet z wiarygodnym przekazem opartym na faktach. Ponadto jednym z naszych priorytetów była komunikacja skierowana do farmaceutów – tak, by czuli się pewnie i odpowiedzialnie, przystępując do pilotażu i rekomendując antykoncepcję awaryjną jako legalną i bezpieczną metodę. Dzięki kilkuset publikacjom, które dotarły do blisko 4 mln odbiorców, projekt osiągnął silną obecność zarówno w mediach lifestylowych, jak i branżowych, medycznych” – podkreśla Iwona Kubicz, prezes agencji PRCN.
Inspiracja dla całej branży
Wyróżnienie przez AESGP potwierdza, że kampanie takie jak Poranek Po nie tylko odpowiadają na realne potrzeby społeczne, ale też stają się przykładem odpowiedzialnej komunikacji zdrowotnej na poziomie europejskim. Wyróżniono współtworzenie treści z lekarzami i farmaceutami, które zapewniło merytoryczną rzetelność oraz znacząco zwiększyło zaufanie odbiorców. Ponadto podkreślono znaczenie wielokanałowej dystrybucji treści oraz zastosowanie języka wolnego od osądu, wspierającego kobiety.
„Kampania pokazała, że dobrze poprowadzona komunikacja w obszarze tematów delikatnych może nie tylko wpływać na postawy społeczne, ale także stanowić wzór dla innych podmiotów działających w branży” – dodaje Iwona Kubicz, prezes agencji PRCN.