0,0% alkoholu, 100% smaku. Carlsberg Polska odpowiada na nową erę wyborów konsumenckich
![]() |
Coraz więcej Polaków sięga po piwa bezalkoholowe z wyboru, nie z konieczności. To efekt zmieniającego się stylu życia, większej troski o zdrowie i chęci pogodzenia przyjemności z odpowiedzialnością.
Coraz więcej Polaków sięga po piwa bezalkoholowe z wyboru, nie z konieczności. To efekt zmieniającego się stylu życia, większej troski o zdrowie i chęci pogodzenia przyjemności z odpowiedzialnością. Carlsberg Polska, jako jeden z liderów rynku, pokazuje, że „0,0% alkoholu" idzie w parze z „100% smaku".
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie Poradnik-Zdrowia.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.: |
|
0,0% alkoholu, 100% znaczenia
Rosnąca popularność piw bezalkoholowych jest odbiciem zmian społecznych i transformacji sektora FMCG. Jeszcze dekadę temu traktowane jako niszowa alternatywa - dziś piwa bezalkoholowe znajdują się w centrum konsumenckich przemian. Dane zawarte w opublikowanym właśnie Raporcie ESG Carlsberg Polska za 2024 rok potwierdzają ten kierunek. Segment piw bezalkoholowych nie tylko dynamicznie rośnie, ale zaczyna pełnić funkcję społeczną i edukacyjną - mówi Agata Koppa, dyrektorka ds. ESG w Carlsberg Polska.
Na rynku piwa, który w Polsce systematycznie się kurczy, jedynie segment AFB (Alcohol-Free Beers) notuje stały wzrost. W 2024 osiągnął wartość 1,7 mld zł, a od stycznie kontynuuje dwucyfrowy wzrost udziałów w kategorii. To jedyny segment piwowarski, który nieprzerwanie rośnie od 2018 r. Jego udział w rynku to już 6,4% pod względem wolumenu oraz 7,5% pod względem wartości.
Konsumpcja jako akt wyboru
Carlsberg Polska od lat aktywnie rozwija kategorię piw bezalkoholowych. Jako pierwsza firma w Polsce wprowadziła KARMI - pierwsze bezalkoholowe piwo. Dziś piwa bez alkoholu to już ponad 23% wolumenu firmy. Wzrost segmentu 0,0% nie jest tylko efektem chwilowej mody, lecz strategii firmy i trwałej zmiany w zachowaniach konsumenckich. Coraz więcej konsumentów - szczególnie z młodszych pokoleń - sięga po piwa bezalkoholowe z przekonania. Wybory te są ściśle związane z wartościami takimi jak: dbałość o zdrowie, świadome prowadzenie auta, a także odpowiedzialność wobec otoczenia społecznego np. będąc w roli rodzica.
Na rynku AFB najchętniej wybierane są smakowe lagery i beermixy 0,0%, na drugim miejscu bezalkoholowe lagery. - Ten zróżnicowany wybór wskazuje, że konsumenci oczekują jakości, autentycznego smaku i różnorodności - szczególnie, gdy wybierają produkty bez procentów. Rozwijamy ofertę nie tylko w odpowiedzi na globalny trend NoLo (No- and Low-alcohol), ale realnie go kształtujemy - mówi Agata Koppa, Carlsberg Polska.
Przemysł piwowarski a odpowiedzialność społeczna
W przypadku Carlsberg Polska rozwój oferty 0,0% jest częścią strategii biznesowej i ESG. Firma deklaruje osiągnięcie pełnej dostępności piw bezalkoholowych w każdym punkcie sprzedaży, w którym oferowane są jej warianty alkoholowe. Tak by konsument zawsze miał wybór. Jednocześnie prowadzi działania edukacyjne m.in. ogólnopolski program „Trzeźwo Myślę" promujący jazdę autem tylko na trzeźwo, który w 2024 roku dotarł do ponad 1,8 mln odbiorców. „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu. Ruszam tylko na trzeźwo" brzmi hasło przewodnie kampanii.
Trend, który stał się standardem
Obserwując rynek FMCG i zachowania konsumenckie widać, że kategoria NoLo ma szansę stać się jednym z głównych motorów transformacji przemysłu napojowego - mniej alkoholu, mniej cukru, mniej kalorii, to oczekiwania konsumentów. - W przyszłości piwowarstwa są produkty bezalkoholowe, o wysokiej jakości, produkowane z poszanowaniem zasobów i planety - mówi Agata Koppa. Pełen raport ESG Carlsberg Polska 2024 dostępny jest na stronie: https://www.carlsbergpolska.pl/zrownowazony-rozwoj/zrownowazony-rozwoj/raport-2024/.
Nadesłał:
AliDut
|