ZDROWA ŚNIADANIÓWKA DLA DZIECKA DO SZKOŁY


ZDROWA ŚNIADANIÓWKA DLA DZIECKA DO SZKOŁY
2022-09-11
Autorki artykułu: Ewa Białecka-Kaczor i Marta Białek – dietetyczki, założycielki edukacyjnego profilu społecznościowego “Praktyka Dietetyka”
Koniec wakacji już za nami, a wraz z nim powitaliśmy nowy rok szkolny. Powrót do obowiązków, regularnych zajęć i nauki wymaga odpowiedniego przygotowania. Wakacyjny wypoczynek niewątpliwie naładował energią każdego ucznia. Należy jednak pamiętać, że jego organizm musi być w pełni gotowy na codzienne wyzwania przez cały rok! Pełnowartościowe odżywianie jest kluczem do prawidłowego rozwoju psychicznego i fizycznego dzieci, a także zapobiega rozwojowi wielu chorób, m.in. otyłości, próchnicy, szeregu infekcjom całego organizmu.
 
Odpowiednio przygotowana śniadaniówka szkolna to wsparcie dziecięcej pamięci i koncentracji, a także źródło energii w ciągu dnia. Zbyt długa przerwa pomiędzy posiłkami może pogarszać zapamiętywanie i obniżać zdolność logicznego myślenia. Co powinna zawierać żywnościowa wyprawka ucznia?

 
Przede wszystkim produkty będące źródłem 3 najważniejszych makroskładników: białka, tłuszczu i węglowodanów, a także witamin i składników mineralnych. Energię niezbędną do podjęcia codziennych wyzwań dostarczą suszone owoce, które stanowią świetną węglowodanową przekąskę. Żurawina nasączona sokiem lub daktyle Helio So Soft wpiszą się w gusta każdego zwolennika słodkich smaków. Zdrowa śniadaniówka nie może pominąć składników pokarmowych istotnych dla prawidłowej pracy mózgu. Należą do nich kwasy tłuszczowe omega-3 obecne w orzechach laskowych Helio. Orzechy są również źródłem potasu, wpływającego pozytywnie na pracę układu nerwowego, a także magnezu – składnika przyczyniającego się do zmniejszenia znużenia i zmęczenia młodego organizmu. Niemniej ważnym dla każdego ucznia składnikiem jest białko. Jego odpowiednia ilość w codziennym żywieniu dziecka to aspekt niezwykle istotny dla rozwoju jego kości i mięśni. Białko może być dostarczane zarówno z produktów pochodzenia zwierzęcego w postaci chudego mięsa czy nabiału, jak i z produktów roślinnych takich jak orzechy ziemne czy migdały Helio. Przygotowując szkolną śniadaniówkę należy również pamiętać o dodatku świeżych warzyw lub owoców (np. w formie sałatki), które stanowią bombę wartościowych składników mineralnych i witamin. Idealnym dopełnieniem takich posiłków będą suszone morele Helio So Soft lub pieczone nerkowce Helio Natura. Dzięki tak prostym zabiegom możemy uzupełnić dietę uczniów w żelazo i fosfor, które wspierają rozwój funkcji poznawczych i zapobiegają psuciu się zębów.

 
To, w jaki sposób odżywiają się nasze dzieci ma niebagatelny wpływ na ich wzrost i rozwój intelektualny. Wspólne przygotowywanie posiłków uczy malców odpowiednich wzorców żywieniowych, które z pewnością zaprocentują zdrowym stylem życia w przyszłości. Produkty Helio to doskonały sposób na urozmaicenie i wzbogacenie codziennej diety naszych pociech. Co więcej, dzięki szerokiej gamie asortymentu Helio sprosta oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających, małych smakoszy.

Redakcja serwisu Poradnik-Zdrowia.pl informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja serwisu Poradnik-Zdrowia.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

syl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl