Sprzedaż łososia w handlu detalicznym wzrosła o 100 %
Wedle informacji Magazynu Przemysłu Rybnego (MPR) sprzedaż łososia w handlu detalicznym w Polsce, w terminie styczeń- listopad 2012 wzrosła o 100% w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2011.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie Poradnik-Zdrowia.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.: |
Wg najnowszych danych Norwegian Seafood Council, import łososia z Norwegii do Polski w okresie od stycznia do listopada 2012 r. wyniósł 118, tys. ton i był o 36 % wyższy, niż w analogicznym okresie roku poprzedniego- podaje Magazyn Przemysłu Rybnego. W imporcie z Norwegii dominują ryby świeże patroszone, rośnie też wolumen importowanych filetów (9,2 tys. ton w porównaniu do 5 tys. ton rok wcześniej)- piszę dalej MPR.
Według szacunków MPR, opartych o bilans importu i eksportu produktów łososiowych, głównym czynnikiem dynamicznego zwiększenia wolumenu importu łososia do Polski jest rozwój rynku krajowego - konsumpcja łososia w Polsce wyniosła 23 tysiące ton w I półroczu 2012 roku.
Świadomi konsumenci tzw. prosumenci często sięgają po łososia ponieważ zalicza się on do ryb bogatych w wartościowe dla organizmu nienasycone kwasy tłuszczowe Omega-3. W celu podkreślenia prozdrowotnych właściwości łososia firma Almar w ubr. wprowadziła na rynek produkt pod nazwą „Omega-3".
Firma Almar w swoim asortymencie posiada szeroki zakres produktów łososia wędzonego kategorii Premium w tym m.in. . łosoś norweski wędzony- plastry, Alaska dziki łosoś pacyficzny, Irish łosoś irlandzki wędzony, Mac Roy Szkoci łosoś wędzony w dwóch odmianach: Royal Quality oraz aromatyzowany 12- letnią whisky.
Nadesłał:
Marcin Keler
|