Jakich zasad musi przestrzegać cukrzyk podczas treningów piłkarskich?


Jakich zasad musi przestrzegać cukrzyk podczas treningów piłkarskich?
2020-06-17
Treningi piłkarskie są dość obciążające, zwłaszcza dla cukrzyków. Na szczęście możemy sprawić, że trening piłkarski, nawet bardzo trudny okaże się być bezpieczny dla osoby chorej na cukrzycę.


Zadbaj o prawidłowe nawodnienie

Podczas długiego treningu piłkarskiego tracimy mnóstwo wody. Jest to trening typowo związany z aerobami, czyli ćwiczeniami tlenowymi. Podczas ćwiczeń tego typu zużywamy dość dużo tlenu, ale i tracimy mnóstwo potu. Aby trening był dla nas bezpieczny, musimy się odpowiednio nawadniać. Dobrym pomysłem będzie np. picie wody wysokozmineralizowanej, która dostarczy nam jednocześnie dużej ilości potrzebnych dla mięśni minerałów. Sprawiają one, że nasz układ nerwowy oraz mięśnie działają prawidłowo. Aby tak było, należy pić w trakcie treningu co najmniej do pół godziny, aby organizm się nie odwodnił. 



Jedz pełnowartościowe śniadanie

Dla cukrzyka ważne są regularne posiłki. W utrzymaniu odpowiedniego poziomu cukru, bardzo ważne jest jedzenie w regularnych odstępach czasu. Najważniejszym posiłkiem jest jednak śniadanie. Powinno ono składać się z białka, najlepiej w postaci chudej wędliny, bądź jajka. Do tego dobrze jest zjeść również pełnowartościowe węglowodany, w postaci ciemnego chleba żytniego. Nie zapominajmy również o warzywach, które dostarczą nam ważnych witamin i minerałów. Śniadanie sprawi, że cukier nie spadnie tak mocno w trakcie treningu. 



Regularny odpoczynek

Trening piłkarski wymaga od nas bardzo dużego wysiłku, ale możemy zadbać o odpowiednią regenerację. Podczas serii wyskoków, czy też podań i kopnięć warto robić krótkie przerwy. W ten sposób nie wyprodukujemy nadmiaru insuliny, która sprawi, że nagle nasz poziom cukru zacznie gwałtownie spadać, co jest niebezpieczne dla naszego zdrowia. W razie problemów z utrzymaniem i innych objawów niskiego cukru, możemy jeszcze napić się słodkiego soku albo poprosić o batonik białkowy, z węglowodanami. Nośmy ze sobą również małe czekoladki gorzkie, które szybko wyrównują nasz poziom cukru.



Dostosuj tempo treningu do swoich potrzeb

Na treningu oczywiście warto dawać z siebie wszystko, jednak czasem lepiej powstrzymać się od zbyt mocnego treningu ponad nasze siły. Cukrzycy bardzo szybko odczuwają zmęczenie, dlatego jeśli chodzi o nasze zdrowie jest tutaj priorytetem. Ważne jest, by dbać o swoje zdrowie, dlatego wysiłek dopasowujemy do naszych możliwości.



Jakie akcesoria są potrzebne do treningu piłkarskiego?

Buty piłkarskie powinny być ściśle dopasowane do stopy, a ich podeszwa do rodzaju boiska. By nie mieć problemów z treningami w różnych miejscach, poleca się kupić zarówno turfy, halówki, jak i kołki. Sprawią one, że będziemy mogli swobodnie trenować zarówno na hali, jak również na boisku pokrytym trawą.

Do butów piłkarskich należy dobrać również odpowiedni strój. Ważne, by koszulka była wykonana z materiałów, które są oddychające. W ten sposób możemy czuć się komfortowo, nawet w trakcie bardzo trudnego treningu piłkarskiego. Koszulka oraz spodenki mogą być wykonane z lekkiej siateczki, ale dobrym pomysłem będzie materiał termoaktywny. Dzięki czemu cała wilgoć będzie odprowadzana poza koszulkę. To idealny sposób na komfortowy trening bez uczucia wilgoci na ubraniach. Spodenki jakie możemy wybrać do szerokie spodenki na regulowanym pasku, a także spodenki kompresyjne, które pomagają w regeneracji mięśni, a także w lepszym przepływie chłonki. W ten sposób nasze ciało może szybciej się regenerować, a lekka kompresja sprawia, że mięśnie chronione są przed przeciążeniem oraz kontuzjami. Dobór odpowiedniego stroju piłkarskiego jest bardzo ważny, ponieważ będziemy używać go zarówno w trakcie treningów, jak i na meczach. Ważne, by czuć się w nim w pełni komfortowo oraz lekko, nawet w trakcie bardzo trudnych treningów.


Redakcja serwisu Poradnik-Zdrowia.pl informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja serwisu Poradnik-Zdrowia.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

slawek

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl