Jak przytyć? 5 zasad diety na przytycie


Jak przytyć? 5 zasad diety na przytycie
2018-03-22
Najtrafniejszym określeniem Twojej sylwetki jest słowo „chuda” - nie szczupła, ale chuda.

Jedni żartobliwie proponują Ci „oddanie” swoich zbędnych kilogramów, inni z zatroskaną miną mówią, że „źle to wygląda”, a Ty po prostu chcesz, aby waga pokazała na wartość, która pozwoli Ci osiągnąć współczynnik BMI na poziomie prawidłowej wagi. Jesz i jesz, i nic to nie daje – masz niedowagę i masz już tego dość. Zdrowa dieta na przytycie to Twój Święty Graal? Poznaj pięć zasad i przekonaj się, że właściwa masa ciała jest dla Ciebie osiągalna!

Poznaj źródło problemu

Zanim podejmiesz działania, których celem będzie zwiększenie masy Twojego ciała, wykonaj podstawowe badania, takie jak: morfologia, glukoza, badanie moczu, poziom hormonów tarczycy. Dzięki nim poznasz stan swojego zdrowia i wykluczysz choroby, które objawiają się między innymi przez chudnięcie. Jeśli Twoje wyniki budzą zastrzeżenia – porozmawiaj na ten temat z lekarzem, a jeśli są w normie, zapisz się do dietetyka. W Centrach Dietetycznych Naturhouse sprawdzisz jaki masz współczynnik BMI, ile wynosi zawartość tkanki tłuszczowej w Twoim organizmie i dowiesz się, ile płynów metabolicznych zatrzymuje się w nim. Rozmowa z dietetykiem pozwoli Ci wybrać najlepszą dietę, a przy okazji możesz wyposażyć się w naturalne suplementy diety, które wspierają dietę na przytycie – na przykład batony, budynie i koktajle Slimbel, które świetnie sprawdzą się jako szybki posiłek i dostarczą Ci niezbędnych wartości odżywczych, a także zapewnią porcję witamin i minerałów. Dieta na przytycie z Naturhouse opiera się na pełnowartościowej diecie, a regularne wizyty pozwolą Ci na kontrolę efektów. 

Nie spiesz się!

Wielu osobom wydaje się, że przytyć jest bardzo prosto, bo wystarczy dodać do swojego jadłospisu bonusowe porcje słodyczy czy wysokokalorycznych przekąsek i częściej jeść fast foody. Takiej diecie mówimy zdecydowane i nieodwołalne NIE! Dlaczego? Ponieważ zdrowa dieta na przytycie to dieta, która respektuje zasady zdrowego żywienia. Z tyciem jest tak, jak z odchudzaniem – jeśli ma nastąpić trwały i zdrowy efekt, nie należy oczekiwać natychmiastowych rezultatów. Twój organizm potrzebuje czasu, aby przyzwyczaić się do nowego stanu i zwiększenia masy ciała.

Więcej kalorii, mniej stresu

Aby skutecznie przytyć, potrzebujesz dostarczyć do swojego organizmu więcej kalorii, ale takich, które niosą ze sobą wartości odżywcze. Na zdrowy wzrost masy ciała pozwala zwykle podniesienie kaloryczności o około 15% względem dotychczasowego dziennego zapotrzebowania na energię. Dodaj do swojego menu pestki słonecznika, dyni, sezam, orzechy i suszone owoce. Te produkty są nie tylko wysokokaloryczne, ale jednocześnie bogate w składniki odżywcze. Postaraj się wyeliminować stres, ponieważ u wielu osób przyspiesza on metabolizm i wywołuje efekt „ściśniętego” żołądka, przez który trudno cokolwiek przełknąć.

Królewskie śniadanie

Jeśli zastanawiasz się, dlaczego śniadanie jest takie ważne, odpowiedzi na to pytanie udzieli Ci Katarzyna Payerhin, dietetyk Naturhouse – Śniadanie ma na celu dostarczyć do organizmu odpowiednią dawkę energii. Dlatego powinno być nie tylko syte, ale przede wszystkim odpowiednio zbilansowane. Zanim zjemy śniadanie, warto tuż po przebudzeniu wypić szklankę przegotowanej, najlepiej letniej, wody z sokiem połowy cytryny. To dobry sposób, aby pobudzić organizm i przygotować układ pokarmowy na pierwszy posiłek. Pamiętajmy też, aby jeść regularnie: najlepiej pięć razy dziennie, w odstępach między 2,5 a 3 godziny. Każdy posiłek powinien dostarczać wszystkich składników odżywczych: białek, tłuszczy i węglowodanów, ale także porcji witamin i minerałów.

Pamiętaj o ruchu

Choć może się wydawać, że ruch to tylko spalanie kalorii, które Ty chcesz usilnie przekształcić w kolejne gramy swojej masy, to regularna aktywność fizyczna jest Twoim sprzymierzeńcem. Godzina ruchu trzy razy w tygodniu to najlepszy sposób, aby wspomóc dietę, ponieważ dzięki aktywności fizycznej, Twój organizm lepiej funkcjonuje na każdej płaszczyźnie. Postaw na taką formę, która sprawia Ci przyjemność: może to być intensywny spacer, pilates, joga, pływanie czy jazda na rowerze... Wybierz to, co lubisz!

A na koniec pamiętaj, że pozytywne nastawienie ma ogromny wpływ na to, jak przebiegają zmiany. Nawet, jeśli dotychczas nie udawało Ci się przytyć, nadal możesz osiągnąć wymarzoną masę ciała.


Redakcja serwisu Poradnik-Zdrowia.pl informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja serwisu Poradnik-Zdrowia.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

slawek

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl