Home office a dieta


2020-05-29
Postaw na lekkie posiłki

W obecnej sytuacji dom to już nie tylko miejsce, w którym odpoczywamy, ale  także pracujemy. Jednym z największych wyzwań pracy zdalnej, poza realizacją określonych zadań stawianych przez szefa, jest również utrzymanie odpowiedniej diety. Co zatem jeść podczas home office, by nie plądrować lodówki i szafek ze słodyczami w poszukiwaniu pustych kalorii? Podpowiadamy.

Jedz rozsądnie

Gdy codzienny harmonogram dnia wypełniają nie tylko raporty i wideokonferencje, ale i także pomoc dzieciom w zdalnych lekcjach czy wyprowadzanie psa na spacer, ciężko pamiętać o dobrze zbilansowanej diecie. To właśnie odpowiedni jadłospis bogaty w warzywa, owoce i cenne składniki dostarcza nam energii na cały dzień i sprawia, że jesteśmy bardziej produktywni podczas pracy zdalnej. Postawmy więc na lekkie posiłki, które będą smaczne i co ważne - ekspresowe w przygotowaniu.

Sprawdźcie nasze przepisy na nadziewane muszelki oraz przekąski ze szpinakiem.

 

1.       Nadziewane muszelki

 

Składniki:

·       2 parówki #JBB Polanki

·       10 sztuk makaronu muszli, dużych

·       pół papryki czerwonej, zielonej i żółtej

·       2 łyżki majonezu

·       100 g kukurydzy z puszki

·       świeżo mielony pieprz

·       sól                                                                                     

 

Sposób przygotowania:

Makaron ugotuj al dente w posolonej wodzie, według instrukcji na opakowaniu. Pozostałe składniki pokrój w drobną kostkę, dodaj majonez oraz kukurydzę, dopraw pieprzem i solą. Nadziej muszle farszem.

 

2.       Przekąska ze szpinakiem

 

Składniki:

·       150g szynki biebrzówki #JBB

·       Ciasto francuskie

·       200g świeżego szpinaku

·       50 g sera fety

·       50g serka śmietankowego

·       2 jajka

·       sól

·       pieprz

·       1 ząbek czosnku

Sposób przygotowania:

Ciasto francuskie podziel na 6 równych kwadratów, ułóż na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Do naczynia miksującego wrzuć liście szpinaku, pokrojoną szynkę, serek śmietankowy oraz fetę. Dopraw solą i pieprzem oraz dodaj przeciśnięty przez praskę ząbek czosnku. Zmiksuj wszystko w trybie pulsacyjnym do uzyskania lekko zmiksowanej konsystencji. Nałóż farsz na środek ciasta i zagnij rogi do środka. Posmaruj rozmąconym jajkiem i piecz w piekarniku w 180 stopniach przez około 25 minut, do uzyskania złocistego koloru.

Smacznego!

 

 


Redakcja serwisu Poradnik-Zdrowia.pl informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja serwisu Poradnik-Zdrowia.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Aleksandra Morawska

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl