Ekspansja Green Factory w regionie Europy Środkowo-Wschodniej
Spółka Green Factory została większościowym udziałowcem wiodącej na rynku litewskim firmy UAB Salpronė.
Tym samym lider w Europie Środkowo-Wschodniej pod względem produkcji świeżych, mytych, paczkowanych warzyw i dań gotowych, poszerza obszar działalności o kraje bałtyckie i po raz kolejny udowadnia konsekwencję w realizacji strategii, której celem jest umacnianie pozycji spółki w regionie.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie Poradnik-Zdrowia.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.: |
UAB Salpronė to nowoczesna firma z okolic Kowna, która, podobnie jak Green Factory, zajmuje się przede wszystkim przygotowywaniem mieszanek sałat i mono warzyw. Połączenie sił tożsamych pod względem działalności przedsiębiorstw stanowi szansę na dynamiczne poszerzanie i uatrakcyjnianie oferty dla klientów.
Konsolidacja na rzecz rozwoju
– Firma UAB Salpronė od kilkunastu lat była partnerem handlowym jednej ze spółek działających w ramach grupy kapitałowej Green Holding, do której należy również Green Factory. Postanowiliśmy połączyć swoje siły na nowych rynkach, w myśl zasady „razem możemy więcej”. Bardzo się cieszymy z tej transakcji, bo widzimy wiele obustronnych korzyści, m.in. wymianę doświadczeń, która z pewnością zaowocuje jeszcze lepszym odpowiadaniem na potrzeby konsumentów – mówi Artur Rytel, właściciel i Prezes Zarządu Green Holding.
Przejmując zarządzanie spółką UAB Salpronė, Green Factory poszerza swój obszar działania nie tylko o Litwę, ale także o kraje nadbałtyckie tj. Łotwę i Estonię, gdzie UAB Salpronė prowadzi sprzedaż.
Dla zwiększenia efektywności pracy spółka planuje unifikację procesów oraz wypracowanie jednolitych standardów we wszystkich zakładach, przy jednoczesnym poszanowaniu istniejących w poszczególnych lokalizacjach zasobów.
Konsekwentny wzrost rynkowy
Green Factory to nowoczesne zakłady produkcyjne, działające na terenie Polski, Niemiec i Ukrainy. Przedsiębiorstwo prowadzi sprzedaż do sieci handlowych, branży HoReCa oraz na eksport. Jest również globalnym dostawcą sieci restauracji McDonald’s. W 2006 r. firma powołała do życia Fit & Easy – markę, która jako pierwsza w Polsce oferowała asortyment świeżych, umytych i pociętych warzyw oraz gotowych sałatek. Nadrzędną cechą tych produktów jest ich różnorodność, która nieustannie inspiruje kulinarnie konsumentów. Fit & Easy to dziś niekwestionowany lider rynkowy w kategorii świeżych, mytych warzyw w Polsce.
Połączenie sił z UAB Salpronė to nie pierwsza tego typu transakcja polskiego przedsiębiorstwa. Początkowym krokiem do rozwoju w regionie był zakup fabryki Fino Verde na Ukrainie w 2019 roku. Teraz, po niespełna dwóch latach, Green Factory poszerza obszar działania o kolejne kraje. Mając fabrykę na Ukrainie i Litwie firma zyskuje również możliwość wejścia na Białoruś zamykając tym samym plany rozwoju na Wschodzie.
Zgodnie z ideą konsolidacji na rynku Europy Środkowo-Wschodniej zarząd spółki Green Factory podkreśla, że na decyzję o podjętych działaniach wpłynęła zajmowana przez firmę pozycja lidera, która zobowiązuje i motywuje do dalszego rozwoju.
Nadesłał:
AN
|