Zdrowie na europejskim talerzu.Potrawy z Europy w Twojej kuchni!


2017-11-24
Kiedy za oknem coraz brzydsza pogoda, chętnie wracamy myślami do minionych wakacji. Dobrym pomysłem na przywołanie tych wspomnień jest sięgnięcie do kulinarnych tradycji z różnych zakątków Europy. Oprócz poprawy humoru i samopoczucia mogą też dostarczyć wiele dobrego naszemu organizmowi.

 

Przeczytaj również:

Jedną z niezaprzeczalnych wartości, jaką niesie ze sobą podróżowanie, jest możliwość poznawania
i odkrywania nowych smaków. Podróże rozpieszczają nasze podniebienia, oferując wyjątkowe doznania. Warto wprowadzić niektóre zagraniczne dania na stałe do swojej diety, ponieważ, oprócz doskonałego smaku, są także powszechnie uznawane przez dietetyków za bardzo wartościowe.

Wśród europejskich krajów, których narodowa kuchnia może być inspiracją dla dietetyków, bezsprzecznie wiodą prym Francja, Włochy, Grecja, czyli kraje basenu Morza Śródziemnego. Tamtejsza kuchnia oparta jest na warzywach, owocach, rybach, serach i doskonałej jakości oliwie.
W północnej części Europy na szczególną uwagę zasługuje Szwecja, której mieszkańcy rozsmakowali się w śledziach, razowym chlebie i minimalnie przetworzonych produktach.

Kuchnia europejska to bogactwo smaków i składników odżywczych. Grecy nie wyobrażają sobie życia bez czosnku, który ma silne działania przeciwbakteryjne i pomaga  wspierać odporność.  Inspirując się ich kuchnią warto wprowadzić na stałe do swojej diety oliwę z oliwek – jej dodatek do posiłków to nie tylko smak, ale także lepsze przyswajanie witamin zawartych w warzywach. Szwedzi często stawiają na swoim stole to z czego słyną, czyli ryby i owoce morzabogate w dobroczynne kwasy tłuszczowe omega 3, a także witaminę D, łatwo przyswajalne białko i selen.Uwielbiana przez Polaków kuchnia włoska ma natomiast do zaoferowania bogactwo pomidorów bogatych w potas i witaminę C, zioła pełne antyoksydantów, a także doskonałej jakości makarony na bazie pszenicydurum, słynącej
z wyższej zawartości składników odżywczych.Z kolei od Francuzów możemy uczyć się regularnie pić wodę, jadać często i mało, a także polubić się z sałatą – mówi Katarzyna Zadka, ekspert ds. żywienia programu edukacyjnego „Żyj smacznie i zdrowo”.

Francuska różnorodność

Nie bez przyczyny Francuzi słyną ze swojej kuchni. Bogata tradycja gastronomiczna tego kraju oferuje ogromną różnorodność produktów, z których powstają finezyjne, znane na całym świecie dania. Wystarczy wymienić warzywny gulasz prowansalski ratatouille, zupę cebulową, sałatkę z kozim serem czy delikatne i orzeźwiające crepes Suzette - naleśniki z sosem pomarańczowym. Dla przykładu ratatouille, którego bazą są bakłażany, papryka, cukinia, pomidor, czosnek, cebula, to doskonały sposób na wprowadzenie większej ilości warzyw do codziennego jadłospisu. To danie nie tylko pięknie prezentuje się na talerzu, ale dostarcza nam moc składników odżywczych tj. potas, kwas foliowy, błonnik pokarmowy, a także witaminy z grupy B i witaminęC. Składniki te są szczególnie cenne, ponieważ spożywane w odpowiednich ilościach zmniejszają ryzyko zachorowania na choroby układu krążenia czy choroby nowotworowe. Ponadto, warzywa mają właściwości odkwaszające, dzięki czemu pomagają przywrócić równowagę kwasowo zasadową w organizmie. 

Włoska kuchnia – siła prostoty i najwyższej jakości składników

Filarem kuchni włoskiej jest makaron, podawany z lekkimi i aromatycznymi sosami na bazie warzyw, ryb, mięsa posypywany tuż przed podaniem najlepszej jakości serem ParmigianoReggiano lub Pecorino.i-dzyr.rainka@synertime.pl

tel.: 514-810-666

Nadesłał:

Żyj smacznie i zdrowo
http://

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl