Ruszyła kampania promująca System Jakości Certyfikowany Produkt (CP)


Ruszyła kampania promująca System Jakości Certyfikowany Produkt (CP)
2019-03-13
85% badanych deklaruje, że zwraca uwagę na informacje zawarte na etykiecie właśnie pod kątem wpływu danego produktu na zdrowie. Odpowiedzią branży owocowo-warzywnej na te potrzeby jest system jakości Certyfikowany Produkt (CP).

Znak jakości CP na produkcie gwarantuje kupującym, że sięgają po produkt o wysokiej wartości odżywczej, a producentom ułatwia wyróżnienie ich artykułów na sklepowej półce. Ich rozpoznawalność zwiększy także kampania promująca system jakości Certyfikowany Produkt (CP) – w tym reklama w TV i VOD oraz działania PR.

Przeczytaj również:

Szeroka oferta produktów spożywczych powoduje, że konsumenci mają problem z łatwym odnalezieniem tych najbardziej wartościowych. 1/3 respondentek (29%) nie uważa informacji podanych na ich etykiecie za wiarygodne, czyli sądzi, że produkt nie zawsze ma takie cechy i skład, jak zapewnia producent. Badane bardziej ufają produktom posiadającym certyfikat – aż 87% z nich wybrałoby produkt certyfikowany, nawet jeśli byłby on droższy[1]. Odpowiedzią branży owocowo-warzywnej na potrzeby współczesnego konsumenta jest wprowadzony przez Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS) system jakości Certyfikowany Produkt (CP). Znak jakości CP na opakowaniu to gwarancja, że kupujący sięga po produkt z owoców i warzyw o wysokiej wartości odżywczej, do którego nie dodano żadnych cukrów oraz substancji słodzących (słodzików), a pożądaną słodycz osiągnięto poprzez skład produktu w oparciu o naturalne surowce, oraz że nie dodano do niego żadnych substancji konserwujących, barwników ani aromatów innych niż pochodzące z owoców lub warzyw. Jedną z możliwości po uzyskania Certyfikatu Jakości CP jest opatrzenie produktu oświadczeniami żywieniowymi i zdrowotnymi (zgodnie z przepisami unijnymi[2]), które wynikają z jego składu. Dzięki temu konsumenci otrzymują – podaną w przystępny sposób – informację na temat tego, jakie substancje odżywcze dany produkt zawiera oraz jaki jest ich wpływ na organizm człowieka.

Kampania promująca system jakości Certyfikowany Produkt

Sekretarz Generalny KUPS, Barbara Groele Dla przedsiębiorców opatrzenie swoich produktów logotypem systemu jakości Certyfikowany Produkt (CP) oznacza możliwość wyróżnienia ich spośród innych, dostępnych na rynku poprzez wyraźne oznakowanie, które w jasny i prosty sposób komunikuje ich wysoką wartość odżywczą. Potwierdzają to sami konsumenci – dla 92% badanych znak jakości CP jest czytelny i przydatny[3]. Inną korzyścią z przystąpienia do systemu jakości Certyfikowany Produkt (CP) jest kampania promująca system CP w mediach, która – poprzez promowanie logotypu CP zwiększa jednocześnie rozpoznawalność produktów, które posiadają go na etykiecie.

System jakości Certyfikowany Produkt (CP) promuje kampania pod nazwą „Promocja certyfikacji innowacyjnych przetworów z owoców i warzyw”. Obejmuje ona działania skierowane do konsumentów, przedsiębiorców oraz środowisk naukowych i opiniotwórczych. W jej ramach startuje właśnie kampania reklamowa w kanale VOD, z planowaną liczbą ok. 9 mln odsłon. Spoty promujące system jakości CP wyświetlane będą także na ekranach, w 28 lokalizacjach jednej z sieci handlowych. Dodatkowo dokonujący zakupów online klienci otrzymają ulotki wyjaśniające korzyści z sięgania po produkty oznaczone logotypem CP. Otrzymają je również konsumenci w ramach zaplanowanych spotkań bezpośrednich. Ważnym elementem promocji są także skierowane do prasy i internetu działania Public Relations. Merytoryczny nadzór nad wszystkimi materiałami powstającymi w ramach kampanii objęli przedstawiciele środowiska naukowego, którzy biorą też udział w wydarzeniach naukowych skierowanych do przedstawicieli środowisk opiniotwórczych, w tym zajmujących się tematyką żywienia i zdrowia publicznego. Z kolei na stworzonej specjalnie stronie internetowej www.certyfikowanyprodukt.pl konsumenci mogą zapoznać się produktami, które już uzyskały certyfikat CP. Producenci znajdą na niej natomiast informacje na temat tego, jak przystąpić do systemu jakości CP oraz szczegółowe wymagania, jakie muszą spełniać objęte nim produkty.

Za zaplanowaną do końca grudnia 2019 roku kampanię odpowiadają Rebel Media oraz agencja PR Hub.



[1] Ibidem

[2] Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1924/2006 z dnia 20 grudnia 2006 r. w sprawie oświadczeń żywieniowych i zdrowotnych dotyczących żywności

[3] Ibidem

 

Program sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Organizator Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków.

Warto przeczytać:

Ostatnio dodane artykuły:

Korekcja wady wzroku u dziecka – jak zrobić to dobrze? Korekcja wady wzroku u dziecka – jak zrobić to dobrze?
Wzrok stanowi jeden z najbardziej wrażliwych zmysłów naszego dziecka, dlatego powinniśmy dołożyć wszelkich starań, aby rozwijał się prawidłowo. Jednak nawet najlepsza opieka nie zawsze jest w stanie uchronić je przed wystąpieniem wad wzroku.

Metamorfoza dla mam w Silesia City Center Metamorfoza dla mam w Silesia City Center
Maj jest świętem wszystkich mam.

Polscy producenci twórcami wysokiej jakości żywności Polscy producenci twórcami wysokiej jakości żywności
Certyfikacje produktów spożywczych odbywają się już od 2011 roku. Od tego czasu, cztery razy w roku, Loża Ekspertów przyznaje punkty zgłoszonym do oceny wyrobom spożywczym polskich producentów żywności.

więcej »

Najczęściej czytane artykuły:

KOLEKCJA CANNES 2019 L'ORÉAL PARIS - CODZIENNE RYTUAŁY W GWIAZDORSKIM WYDANIU KOLEKCJA CANNES 2019 L'ORÉAL PARIS - CODZIENNE RYTUAŁY W GWIAZDORSKIM WYDANIU
Festiwal Filmowy w Cannes to wyjątkowe wydarzenie, podczas którego na Lazurowym Wybrzeżu spotykają się największe sławy międzynarodowego kina. Nadmorski kurort podczas kilkunastu majowych nocy staje się kulturową stolicą świata, ściągając wzrok wszystkich fanów kinematografii i nie tylko.

Otwórz sezon rowerowy z Centrum Handlowym RONDO Otwórz sezon rowerowy z Centrum Handlowym RONDO
W dniach 26-27 kwietnia w godzinach 11.00-19.00 Centrum Handlowe RONDO zaprasza na „Święto dwóch kółek”, czyli wydarzenie z rowerami w roli głównej.

HELIO przedstawia: Jackfruit HELIO przedstawia: Jackfruit
To unikalna nowość na polskim rynku, która na pewno zachwyci Was oryginalnym smakiem i zapewni na co dzień doskonałe źródło naturalnej energii! Poznajcie super modną FIT przekąskę – Jackfruit suszony bez konserwantów HELIO Natura!

Hamilton x Stowarzyszenie Piłki Ręcznej Gdynia
Wszyscy wiedzą, że sport to zdrowie. Wie o tym również firma Hamilton, która rozpoczęła finansowe wsparcie rozwoju piłki ręcznej w województwie pomorskim. Wspólnie ze Stowarzyszeniem zachęca do zdrowego i aktywnego trybu życia.

Kontrowersje wokół karmienia piersią
Mamo karmiąca, poznaj odpowiedzi na najtrudniejsze pytania

DLACZEGO WARTO NAUCZYĆ DZIECKO PŁYWAĆ?
Nie ma chyba dzieci, które nie lubią zabaw w wodzie, dlatego warto do tygodniowego grafiku przemycić chociaż jedną godzinę na basenie. Zyskamy wówczas pewność że nasza pociecha będzie bezpieczna nie tylko podczas wodnych zabaw, ale że dostanie przy okazji sporą dawkę dobra dla swojego organizmu.

Nowość! LAFER SLIM – powiedz „tak” odchudzaniu bez kompromisów! Nowość! LAFER SLIM – powiedz „tak” odchudzaniu bez kompromisów!
Próbujesz zrzucić zbędne kilogramy, ale pomimo diety i wielu wyrzeczeń wciąż nie widzisz efektów? Koniecznie spróbuj suplementu diety Lafer Slim, który dzięki synergii działania zastosowanych komponentów roślinnych, pomoże Ci szybko i zdrowo schudnąć.

Alergia: wyzwanie dla starszaka
Sezon na alergie rozpoczął się na dobre. Dokuczliwy katar, męczące zapalenie spojówek, trudności w oddychaniu potrafią uprzykrzyć życie dzieciom i dorosłym, ale szczególnie dotkliwe bywają dla kilkulatków.

Dom ciszy - miejsce przyjazne dla autystów Dom ciszy - miejsce przyjazne dla autystów
Dom ciszy - miejsce przyjazne dla autystów

Używasz naturalnych past do zębów? Uważaj na próchnicę! Używasz naturalnych past do zębów? Uważaj na próchnicę!
Naturalne pasty do zębów zyskują na popularności. Podobnie, jak pasty wybielające. Niestety, mogą one przynieść więcej szkody niż pożytku. Zanim kolejny raz wrzucisz do koszyka ten sam produkt do higieny jamy ustnej – przeczytaj nasz artykuł.

więcej »