Ruszyła kampania promująca System Jakości Certyfikowany Produkt (CP)


Ruszyła kampania promująca System Jakości Certyfikowany Produkt (CP)
2019-03-13
85% badanych deklaruje, że zwraca uwagę na informacje zawarte na etykiecie właśnie pod kątem wpływu danego produktu na zdrowie. Odpowiedzią branży owocowo-warzywnej na te potrzeby jest system jakości Certyfikowany Produkt (CP).

Znak jakości CP na produkcie gwarantuje kupującym, że sięgają po produkt o wysokiej wartości odżywczej, a producentom ułatwia wyróżnienie ich artykułów na sklepowej półce. Ich rozpoznawalność zwiększy także kampania promująca system jakości Certyfikowany Produkt (CP) – w tym reklama w TV i VOD oraz działania PR.

Szeroka oferta produktów spożywczych powoduje, że konsumenci mają problem z łatwym odnalezieniem tych najbardziej wartościowych. 1/3 respondentek (29%) nie uważa informacji podanych na ich etykiecie za wiarygodne, czyli sądzi, że produkt nie zawsze ma takie cechy i skład, jak zapewnia producent. Badane bardziej ufają produktom posiadającym certyfikat – aż 87% z nich wybrałoby produkt certyfikowany, nawet jeśli byłby on droższy[1]. Odpowiedzią branży owocowo-warzywnej na potrzeby współczesnego konsumenta jest wprowadzony przez Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS) system jakości Certyfikowany Produkt (CP). Znak jakości CP na opakowaniu to gwarancja, że kupujący sięga po produkt z owoców i warzyw o wysokiej wartości odżywczej, do którego nie dodano żadnych cukrów oraz substancji słodzących (słodzików), a pożądaną słodycz osiągnięto poprzez skład produktu w oparciu o naturalne surowce, oraz że nie dodano do niego żadnych substancji konserwujących, barwników ani aromatów innych niż pochodzące z owoców lub warzyw. Jedną z możliwości po uzyskania Certyfikatu Jakości CP jest opatrzenie produktu oświadczeniami żywieniowymi i zdrowotnymi (zgodnie z przepisami unijnymi[2]), które wynikają z jego składu. Dzięki temu konsumenci otrzymują – podaną w przystępny sposób – informację na temat tego, jakie substancje odżywcze dany produkt zawiera oraz jaki jest ich wpływ na organizm człowieka.

Kampania promująca system jakości Certyfikowany Produkt

Sekretarz Generalny KUPS, Barbara Groele Dla przedsiębiorców opatrzenie swoich produktów logotypem systemu jakości Certyfikowany Produkt (CP) oznacza możliwość wyróżnienia ich spośród innych, dostępnych na rynku poprzez wyraźne oznakowanie, które w jasny i prosty sposób komunikuje ich wysoką wartość odżywczą. Potwierdzają to sami konsumenci – dla 92% badanych znak jakości CP jest czytelny i przydatny[3]. Inną korzyścią z przystąpienia do systemu jakości Certyfikowany Produkt (CP) jest kampania promująca system CP w mediach, która – poprzez promowanie logotypu CP zwiększa jednocześnie rozpoznawalność produktów, które posiadają go na etykiecie.

System jakości Certyfikowany Produkt (CP) promuje kampania pod nazwą „Promocja certyfikacji innowacyjnych przetworów z owoców i warzyw”. Obejmuje ona działania skierowane do konsumentów, przedsiębiorców oraz środowisk naukowych i opiniotwórczych. W jej ramach startuje właśnie kampania reklamowa w kanale VOD, z planowaną liczbą ok. 9 mln odsłon. Spoty promujące system jakości CP wyświetlane będą także na ekranach, w 28 lokalizacjach jednej z sieci handlowych. Dodatkowo dokonujący zakupów online klienci otrzymają ulotki wyjaśniające korzyści z sięgania po produkty oznaczone logotypem CP. Otrzymają je również konsumenci w ramach zaplanowanych spotkań bezpośrednich. Ważnym elementem promocji są także skierowane do prasy i internetu działania Public Relations. Merytoryczny nadzór nad wszystkimi materiałami powstającymi w ramach kampanii objęli przedstawiciele środowiska naukowego, którzy biorą też udział w wydarzeniach naukowych skierowanych do przedstawicieli środowisk opiniotwórczych, w tym zajmujących się tematyką żywienia i zdrowia publicznego. Z kolei na stworzonej specjalnie stronie internetowej www.certyfikowanyprodukt.pl konsumenci mogą zapoznać się produktami, które już uzyskały certyfikat CP. Producenci znajdą na niej natomiast informacje na temat tego, jak przystąpić do systemu jakości CP oraz szczegółowe wymagania, jakie muszą spełniać objęte nim produkty.

Za zaplanowaną do końca grudnia 2019 roku kampanię odpowiadają Rebel Media oraz agencja PR Hub.



[1] Ibidem

[2] Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1924/2006 z dnia 20 grudnia 2006 r. w sprawie oświadczeń żywieniowych i zdrowotnych dotyczących żywności

[3] Ibidem

 

Program sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Organizator Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków.

Warto przeczytać:

Najbliższe wydarzenia:

Ostatnio dodane artykuły:

SPORT JAKO ŚRODEK ZAPOBIEGANIA AGRESJI W SZKOŁACH SPORT JAKO ŚRODEK ZAPOBIEGANIA AGRESJI W SZKOŁACH
Zapraszamy wszystkich zainteresowanych na międzynarodowe seminarium o zapobieganiu przemocy i zastraszania wśród nastolatków poprzez angażowanie ich w zajęcia sportowe. Zaprezentujemy badania, wykłady i zbiór dobrych praktyk opracowany przez ekspertów. Wstęp wolny!

Targi „Zdrowy styl” w Centrum Handlowym Auchan Bielsko-Biała
Badanie składu ciała, analiza kolorystyczna, badania trychologiczne, braffiting oraz inne atrakcje czekają na panie odwiedzające 16 listopada Centrum Handlowe Auchan Bielsko-Biała. W programie bezpłatne konsultacje dietetyczne, stylizacyjne, spotkania z wizażystą i fryzjerem oraz sesje zdjęciowe.

Tworzymy ozdoby z drewna osiki – bezpłatne warsztaty dla dzieci
Drewno osiki to doskonały materiał do tworzenia ozdób, z którego można wyczarować prawdziwe cuda! Przekonają się o tym dzieci odwiedzające 16 listopada Centrum Handlowe Auchan Krasne. Powstaną kreatywne figurki sów i barwne kwiaty. Wstęp wolny!

więcej »

Najczęściej czytane artykuły:

Nie czekaj na Black Friday: już w piątek startuje Black weekend Nie czekaj na Black Friday: już w piątek startuje Black weekend
Już od 25 do 27 października, na miesiąc przed wyczekiwanym świętem zakupów, Wrocław Fashion Outlet zaprasza na specjalne okazje, dzięki którym odświeżysz swoją garderobę bez przepłacania. Wszystko podczas Black weekend

Dzień Małego Kucharza w Galerii Zaspa Dzień Małego Kucharza w Galerii Zaspa
Najbliższa sobota w Galerii Zaspa należeć będzie do dzieci. Tego dnia dla najmłodszych przygotowano masę atrakcji. Warsztaty, wspólne gotowanie i projektowanie to tylko część z nich.

Back to sport Trenuj na zewnątrz również jesienią z GO Sport Back to sport Trenuj na zewnątrz również jesienią z GO Sport
Aż 29% Polaków przyznaje, że często rezygnuje z aktywności fizycznej jesienią, a 28% trenuje w tym okresie z niechęcią . Dla osób biegających, jeżdżących na rowerze, czy uprawiających nordic walking, jesienna aura jest prawdziwym sprawdzianem wytrzymałości.

„ŻywiOnko” – pyszny i zdrowy przewodnik kulinarny dla dzieci i młodzieży „ŻywiOnko” – pyszny i zdrowy przewodnik kulinarny dla dzieci i młodzieży
Wyjątkowa i niezwykle praktyczna – taka jest książka kulinarna autorstwa psychodietetyczki, Katarzyny Cieśli. Powstała z myślą o pacjentach szpitali onkologicznych, ale przyda się wszystkim rodzicom, którym zależy na zdrowym odżywianiu dzieci. Książkę można pobrać za darmo w wersji elektronicznej.

Producenci żywności potwierdzili wysoką jakość produktów Producenci żywności potwierdzili wysoką jakość produktów
- To już ostatnia w tym roku certyfikacja żywności a polscy producenci nadal nas zaskakują. Wyroby prezentują wysoką jakości, często tworzone są metodami rzemieślniczymi z dbałością o najmniejszy szczegół. Naprawdę nie mamy się czego wstydzić - mówi Mirek Drewniak,

ANNA WEBER i ALEKSANDRA WOŹNIAK ( ANNA WEBER i ALEKSANDRA WOŹNIAK ("MAMA LAMA") - SPOTKANIE AUTORSKIE - ŁÓDŹ
Anna Weber i Aleksandra Woźniak (twórczynie kanału „Mama Lama”) 18 listopada, godz. 18:00 Empik Manufaktura, Łódź, ul. Karskiego 5

Nieruchomość zagrożona – jak z nią postępować?
W nieruchomości warto inwestować, jednak trzeba brać pod uwagę ryzyka i obserwować zachodzące na rynku zmiany.

Jak się leczą 30-latkowie?
30-latkowie to grupa najczęściej korzystająca ze zwolnień lekarskich. Wśród specjalistów, do których chodzą najwięcej, są ginekolog, dermatolog, ortopeda oraz endokrynolog. Badania laboratoryjne stanowią ponad połowę świadczeń medycznych, z których korzystają.

Mała przyjemność od Perfetti van Melle
Fruittella, popularna marka słodyczy, obecna na polskim rynku już od ponad 25 lat, prezentuje nowość – żelki Jelly Delights. To niepowtarzalny produkt, łączący w sobie smak soczystych owoców i delikatnego jogurtu oraz lekka propozycja dla wszystkich tych, którzy marzą o szybkiej chwili relaksu.

Nieruchomość zagrożona – jak z nią postępować?
W nieruchomości warto inwestować, jednak trzeba brać pod uwagę ryzyka i obserwować zachodzące na rynku zmiany.

więcej »