Pozytywna komunikacja w szpitalach dziecięcych zwycięża w „Wielkim głosowaniu” Fundacji K.I.D.S.!
3 listopada br. zakończyło się „Wielkie głosowanie”, w którym rodzice mogli wybrać inicjatywę, która zostanie następnie zrealizowana w dziecięcych placówkach medycznych.
· Rodzice zdecydowali, że obszarem, na którym powinniśmy się skupić w szpitalach dziecięcych jest komunikacja pomiędzy personelem medycznym a małymi pacjentami oraz ich rodzicami – tak wynika z 72 proc. oddanych głosów! Projekt z nim związany zostanie sfinansowany przez markę Nurofen.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie Poradnik-Zdrowia.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.: |
· Pozostałe obszary – ograniczenie biurokracji przy przyjęciach na oddział i wypisach oraz rozwinięcie aplikacji pacjenta zyskały kolejno 19 i 9 proc. głosów.
3 listopada br. zakończyło się „Wielkie głosowanie”, w którym rodzice mogli wybrać inicjatywę, która zostanie następnie zrealizowana w dziecięcych placówkach medycznych. Niespełna miesiąc temu Fundacja Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali zaprezentowała raport „Wielkie Badanie Dziecięcych Szpitali 2021”, który jest diagnozą potrzeb rodziców małych pacjentów oraz personelu medycznego w dziecięcych szpitalach w całej Polsce. Kolejnym etapem badania jest projekt „Wielkiego Głosowania” i Budżetu Rodzicielskiego. Partnerem tej inicjatywy jest marka Nurofen.
Badanie zrealizowane przez fundację K.I.D.S., oprócz analizy obecnych potrzeb w szpitalach, miało na celu zaprezentowanie kierunków zmian i projektów, które pomogą w transformacji dziecięcych placówek na lepsze. W tym celu fundacja we współpracy z marką Nurofen, zorganizowała konkurs, w którym opiekunowie mogli zagłosować na jedną z trzech inicjatyw. Na podstawie głosów wybrany został projekt Pozytywna Komunikacja, w ramach której już niedługo personel medyczny szpitali dziecięcych weźmie udział w warsztatach podnoszących ich kompetencje w tym zakresie.
Pozytywna komunikacja to lepsza atmosfera w powrocie do zdrowia
Głównym założeniem projektu Pozytywna Komunikacja jest przede wszystkim podkreślenie, jak ważną i istotną rolę odgrywa komunikacja z pacjentami oraz ich rodzicami. To właśnie dzięki niej kształtują się doświadczenia małych pacjentów nie tylko podczas długich pobytów w szpitalach, ale również podczas rutynowych badań. Projekt dedykowany jest każdej grupie pracowników placówek ochrony zdrowia: lekarzom, pielęgniarkom, pracownikom medycznym szpitali, pracownikom ochrony zdrowia, pracownikom niemedycznym, jak i administracji. W ramach prowadzonego projektu zrealizowane zostaną dedykowane warsztaty skierowane do kadry medycznej.
– „Wielkie Badanie Dziecięcych Szpitali” pozwoliło nam poznać obecne potrzeby rodziców oraz kadry medycznej w dziecięcych szpitalach. Jego celem było jednocześnie określenie obszarów wymagających zmian. Jesteśmy przekonani, że po ich wprowadzeniu placówki te staną się bardziej przyjazne dla pacjentów, ich rodziców oraz rozwijające dla lekarzy i personelu. Dzięki wynikom głosowania, wspólnie z marką Nurofen zrealizujemy projekt, który poprawi komunikację lekarzy z pacjentami i ich opiekunami. Jest to absolutnie kluczowy obszar, ponieważ to od niego zależy przebieg kolejnych etapów leczenia – powiedziała Karolina Sielska Bielska, Członek Zarządu Fundacji K.I.D.S., liderka projektu Forum Rodziców.
Zawsze po stronie rodziców
– Jesteśmy dumni z tego, że dzięki współpracy z fundacją K.I.D.S. mamy wkład w zmianę dziecięcych szpitali na lepsze. Obszar komunikacji odgrywa tu niezwykle ważną rolę na każdym etapie leczenia i pobytu w szpitalu małego pacjenta zarówno dla ich samych, jak i ich rodziców. Wierzymy w to, że realizując ten projekt, poprawimy ich komfort w drodze do zdrowia, a to jest właśnie wpisane w misję marki Nurofen – powiedziała Inga Songin, Marketing Director Poland & EE, Reckitt.
Fundacja wraz z marką Nurofen przekażą personelowi pakiety niezbędnych i wspierających narzędzi, które pozwolą wprowadzać pozytywne zmiany w codziennej komunikacji, a co najważniejsze – ułatwią kontakt z małymi pacjentami oraz ich rodzicami. Będą to m.in. specjalny przewodnik, materiały informacyjne oraz aktywne grupy wsparcia online na dedykowanym projektowi portalu. Prace nad realizacją projektu rozpoczną się jeszcze w tym miesiącu.
Nadesłał:
Agnieszka Płatkowska
|