2024-10-17
Tej jesieni odbywa się jedenasta edycja kampanii Mosznowładcy.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie Poradnik-Zdrowia.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
|
- Przeczytaj również:
-
|
Mężczyźni biorący udział w akcji po raz kolejny zapuszczą wąsy, by zmianą swojego wizerunku prowokować do rozmów o zdrowiu. Organizatorzy chcą jednak nie tylko edukować, ale także zapewniać dostęp do bezpłatnych badań na terenie całego kraju.
O męskim zdrowiu intymnym mówi się zwykle w kontekście listopadowego ruchu movemberowego, a ten do Polski trafił dzięki zaangażowaniu komentatorów sportowych, którzy podpatrzyli wąsy u swoich zagranicznych kolegów. Sama akcja rozpoczęła się w 2004 roku w Australii, a nad Wisłę trafiła w 2014 r. Zespół jej organizatorów, lekarzy i entuzjastów prowadzi tę kampanię nieprzerwanie, umożliwiając tysiącom mężczyzn każdego roku skorzystanie z bezpłatnych badań.
– Już po raz 10. wspieramy akcję Mosznowładcy, zachęcającą mężczyzn do regularnych badań profilaktycznych. Cieszymy się, że nasza wieloletnia współpraca przynosi tak dobre efekty – do tej pory udało się przebadać ponad 30 000 mężczyzn. Podejmując takie działania chcemy zwrócić uwagę na męskie zdrowie i uświadamiać, jak ważne jest prowadzenie zdrowego stylu życia. - mówi Marta Pokutycka-Mądrala, Dyrektorka Komunikacji Korporacyjnej i Rzeczniczka Prasowa Nationale-Nederlanden. – Liczymy na to, że podobnie, jak w poprzednich latach, również w tym roku wielu mężczyzn skorzysta z możliwości bezpłatnych badań profilaktycznych – dodaje.
Polska uczy się mówić o męskim zdrowiu – większość dorosłych mężczyzn nie odwiedziła gabinetu urologa nigdy, wstydzi się mówić o swoich problemach i uważa, że poważne zagrożenia nie będą ich dotyczyć przez kolejne pół wieku. Tymczasem prawda jest nieco inna – i właśnie ją chcą uświadomić Mosznowładcy, podczas swojej kampanii edukacyjnej, połączonej z bezpłatnymi, dostępnymi niemal od ręki badaniami ultrasonograficznymi.
Co roku w Polsce na nowotwór jądra choruje ponad 1500 młodych mężczyzn – czyli tych, którzy nie podejrzewają, że jakikolwiek nowotwór może im grozić. Na szczęście rak jądra jest możliwy do wyleczenia niemal w 100% przypadków - trzeba go jednak odpowiednio wcześnie wykryć. Najważniejsza jest tutaj nauka samobadania, a pierwszym badaniem, jakie pozwoli określić charakter znalezionej zmiany będzie ultrasonografia jąder. Wczesne wykrycie choroby gwarantuje szybkie wyleczenie bez komplikacji oraz powrót do normalnego życia. Organizatorzy akcji zapewniają na większości wydarzeń podwójny gabinet ultrasonograficzny, który pozwala przebadać nawet 500 osób dziennie!
Najczęstszym typem nowotworu wśród mężczyzn w Polsce jest rak prostaty, który diagnozowany jest także u coraz młodszych mężczyzn. Kiedyś głównie kojarzony z podeszłym wiekiem, dziś pojawia się nawet u czterdziestolatków. Jego zdiagnozowanie nie oznacza jednak wyroku, jeśli tylko wykryty zostanie na wczesnym stadium - dlatego tak ważne są badania przesiewowe. Jednym z pierwszych testów jest badanie poziomu PSA. Dzięki wsparciu firmy Hydrex, właściciela marki Domowe Laboratorium, na wydarzeniach w ramach kampanii Mosznowładcy dostępne są szybkie, jakościowe testy wykonywane z kropli krwi.
– Zainteresowanie naszymi badaniami jest ogromne właściwie w każdym mieście, ale o ile przy badaniach USG limituje nas jedynie czas, o tyle badania krwi wymagają materiałów, których zakupić możemy ograniczoną ilość. Dzięki zaangażowaniu społeczności naszego ambasadora, Michała Bańki, ufundowano ponad 1000 testów, a Domowe Laboratorium podwoiło tę liczbę wspierając tegoroczną akcję – informuje Jakub Kajdaniuk, koordynator kampanii.
Co roku badania przyciągają tłumy mężczyzn w galeriach handlowych na terenie całej Polski. Coraz większe zainteresowanie badaniami to efekt wielu lat pracy edukatorów Fundacji, popularyzujących temat męskiego zdrowia i zdejmujący tabu z badań intymnych. Aby ograniczyć czas oczekiwania na badanie, w 2022 roku rozbudowano mobilną infrastrukturę. Jest to odpowiedź na oczekiwania ustawiających się w kolejkach mężczyzn i jeszcze większa zachęta do wzięcia udziału w akcji w kolejnych miastach. Dzięki wsparciu zarządców galerii handlowych: G-City oraz Apsys, na mapie tegorocznej kampanii pojawią się ponownie te galerie, które najchętniej odwiedzane są przez uczestników.
Kampania Mosznowładcy dotyczy jednak nie tylko intymnego zdrowia fizycznego, ale i psychicznego. – To, co dzieje się w męskiej głowie jest równie ważne jak to, co dzieje się w majtkach – przekonują organizatorzy akcji. Po pandemii COVID-19 z powodu społecznej izolacji, ale także pogorszenia się warunków ekonomicznych wielu osób, liczba samobójstw wśród mężczyzn zwiększyła się aż o 20 proc. Informacje o tym coraz częściej pojawiają się w mainstreamowych mediach, co jeszcze bardziej skłania do podjęcia działań na tym polu. Kwestie zdrowia psychicznego są obecnie równie dużym wyzwaniem jak diagnostyka i leczenie nowotworów.
Wsparcie ambasadorów i partnerów kampanii
Ambasadorami kampanii ponownie zostali youtuberzy – Cyber Marian, Michał Bańka (z kanału Baniak Baniaka), Karol Modzelewski, prezenter Mateusz Jędraś, wokalista Krzysztof Sokołowski (Nocny Kochanek), Maciej Mazurek (znany jako Zuch) i Jakub Nowicki.
Realizację kampanii po raz dziesiąty umożliwiają Nationale-Nederlanden oraz galerie, w których realizowane są wydarzenia. Partnerami technologicznymi pozostają firmy Hydrex z marką Domowe Laboratorium oraz Profimedical, a personel medyczny zapewnia specjalizująca się w realizacji badań przesiewowych firma W+B. Akcję wspiera także Olivia Garden i jej ambasadorzy.
Bezpłatne badania profilaktyczne
Kampania Mosznowładcy ma na celu nie tylko namawianie mężczyzn do dbania o swoje zdrowie intymne, ale także umożliwienie realnego skorzystania z bezpłatnej profilaktyki nowotworów jąder i prostaty. W ramach akcji skorzystać można każdego roku z bezbolesnych, nieinwazyjnych badań USG jąder, które adresowane są do wszystkich mężczyzn pomiędzy 18 a 40 rokiem życia. Najwyższej klasy aparaturę zapewnia firma Profimedical. Panowie po 40stce mogą skorzystać z jakościowych testów poziomu PSA, czyli tzw. markera nowotworowego prostaty z jednej kropli krwi pobranej z palca. Badania nie wymagają żadnego wcześniejszego przygotowania i każde z nich trwa jedynie kilka minut. Testy marki „Domowe Laboratorium” są szybkie i wiarygodne, a organizatorzy korzystają z nich od lat dzięki wsparciu firmy Hydrex.
Łącznie w ramach poprzednich edycji kampanii przebadano ponad 32 000 mężczyzn diagnozując 170 nowotworów i setki zmian innych typów. Pacjenci z wykrytą nieprawidłowością mogą wcześniej zacząć się leczyć i rozwiązać problem z mniejszymi konsekwencjami dla swojego zdrowia.
Strona Kampanii Mosznowładcy 2024:
https://mosznowladcy.pl/
Regulamin korzystania z badań dostępny jest na stronie akcji www.mosznowladcy.pl
Harmonogram wydarzeń:
12 października - Gdańsk
Galeria Przymorze
19 października - Łódź
Centrum Handlowe Tulipan
26 października - Bytom
Centrum Handlowe Plejada
09 listopada - Kraków
Galeria Bronowice
09 listopada - Zielona Góra
Focus Mall Zielona Góra
16 listopada - Warszawa
Promenada
16 listopada - Szczecin
Galaxy – Centrum Handlowo-Rozrywkowe
23 listopada - Wrocław
Galeria Dominikańska
30 listopada - Katowice
Galeria Katowicka
30 listopada - Gorzów Wielkopolski
NoVa Park
Redakcja serwisu Poradnik-Zdrowia.pl informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja serwisu Poradnik-Zdrowia.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Nadesłał:
Mateusz Rogowski
|
|