Gospodarka » Żywność

Frisco.pl w walce o godne warunki dla kurczaków brojlerów

Frisco.pl w walce o godne warunki dla kurczaków brojlerów
Zobacz więcej zdjęć »
Choroby serca, złamania kości, świeżego powietrza i naturalnego światła – z takim cierpieniem zmagają się niejednokrotnie brojlery, czyli kurczęta hodowane na mięso. W trosce o ich dobrostan, Frisco.pl jako pierwszy supermarket w Polscepodpisał porozumienie European Chicken Commitment

 

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Kurczaki brojlery to sztucznie stworzone przez człowieka ptaki ras mięsnych. W ciągu 6 tygodni zwierzęta te nienaturalnie szybko rosną, co wiąże się z cierpieniem powodowanym przez powikłania zdrowotne. Takich kurczaków rocznie zabija się w Polsce ponad miliard, czyli około 40 razy więcej niż innych zwierząt hodowlanych.

Polacy są wrażliwi na los zwierząt: aż 93 proc. z nas jest zdania, że kurczaki ras mięsnych powinny mieć zapewnione lepsze warunki życia – tak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Eurogroup for Animals[1]. Ponadto, już blisko 2/3 Polaków potwierdza, że woli kupować mięso pozyskiwane w bardziej etyczny sposób. Dobro zwierząt ma na uwadze supermarket internetowy Frisco.pl – po wycofaniu z oferty sprzedaży jaj z chowu klatkowego, podpisało porozumienie ECC, czyli deklarację chęci poprawy warunków życia kurcząt hodowlanych i egzekwowanie od dostawców mięsa drobiowego spełnienia wymogów określonych w dokumencie. Jest to kolejny krok sklepu udowadniający konsumentom, że troska o środowisko naturalne i los zwierząt jest dla firmy bardzo ważna.

Podpisując porozumienie European Chicken Commitment chcemy nie tylko wyjść naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów, ale pragniemy również być wzorem dla innych przedsiębiorstw, zachęcając je tym samym do bycia przyjaznym środowisku i stawiania dobra zwierząt i konsumentów na pierwszym miejscu – mówi Tomasz Michalski, dyrektor ds. komercyjnych Frisco.pl.

Nienaturalnym warunkom życia brojlerów sprzeciwiają się Otwarte Klatki, czyli stowarzyszenie, które dało początek kampanii Frankenkurczak[2]. W ramach akcji, w Warszawie zawisło 80 billboardów, które pokazują rzeczywistość ferm drobiu. Ponadto, trwa zbieranie podpisów pod petycją skierowaną do Ministra Rolnictwa o poprawę warunków życia kurczaków. Do tej pory podpisało ją już blisko 60 tys. osób.

Cieszymy się, że rośnie świadomość konsumentów dotycząca warunków, w jakich hodowane jest drób mięsny, a co za tym idzie – zmienia się również podejście polskich firm, które w trosce o zrównoważony rozwój, ale także w odpowiedzi na rosnące wymagania klientów, decydują się na tak ważny krok, jakim jest poprawa warunków dobrostanowych zwierząt hodowlanych – podkreśla Marta Jarosiewicz, koordynatorka kampanii biznesowych ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki.

Rezygnacja z ras szybko rosnących, zapewnienie kurom większego dostępu do naturalnego światła i czystszego powietrza, zagęszczenie na fermach nie większe niż 30kg/m2– to tylko niektóre z postulatów międzynarodowego porozumienia ECC, które przed końcem 2026 roku zobowiązuje się wprowadzić każda firma podpisująca dokument. Do tej pory taką deklarację złożyło kilkadziesiąt firm w Europie. W podpisanym przez Frisco.pl oświadczeniu, sklep podkreśla, że nie chce czekać do końca 2026 roku i wprowadzi niezbędne zmiany najszybciej jak to możliwe.



[1] https://www.comresglobal.com/polls/eurogroup-for-animals-broiler-chicken-welfare-march-2019/

[2] https://www.otwarteklatki.pl/frankenkurczak/



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

AZ_2018

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »