Kampania „Zboże smakuje i inspiruje” przybliżyła Polakom właściwości produktów zbożowych


2016-08-29
Właśnie dobiega końca informacyjno-promocyjna kampania „Zboże smakuje i inspiruje.” To już druga edycja programu, w ramach którego od lutego do sierpnia 2016 roku prowadzone były działania edukacyjne mające na celu szerzenie wiedzy na temat produktów zbożowych.

Program „Zboże smakuje i inspiruje” przez 7 miesięcy przybliżał konsumentom poszczególne rodzaje produktów zbożowych: pieczywo, makarony, kasze, mąki i płatki. W ramach kampanii udostępniano przepisy na potrawy autorstwa ekspertów kampanii: Anny Jelonek
i Piotra Cerenowicza. Podstawą kulinarnych inspiracji były przetwory zbożowe, które zachęcały do włączania tych produktów, jako składnika codziennej zbilansowanej diety.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie Poradnik-Zdrowia.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Przeczytaj również:

Przez cały okres trwania kampanii działał oficjalny blog programu, na którym pojawiały się praktyczne informacje na temat produktów zbożowych. Blog dostępny jest na stronie http://kfpz.pl/blog-kampanii.

Program obejmował także działania pozwalające na obecność w mediach m.in. spot radiowy
i audycje z udziałem dietetyka. Na potrzeby kampanii organizatorzy przeprowadzili wśród Polek badanie konsumenckie, które pozwoliło poznać zwyczaje żywieniowe mam i ich rodzin. Do współpracy zaproszeni zostali ponadto popularni przedstawiciele blogosfery, m.in. tacy jak Mama Trójki, Czosnek w Pomidorach, Dziękuję było pyszne, Picante-Jalapeno, Ala’antkowe BLW, Pomysłowe Pieczenie, którzy publikowali informacje związane z produktami zbożowymi. Artykuły o kampanii pojawiały się w mediach ogólnoinformacyjnych, lifestylowych i parentingowych.

- Dzięki naszej kampanii pomogliśmy zwiększyć poziom wiedzy na temat produktów zbożowych wśród społeczeństwa, szczególnie wśród mam, które decydują o domowych posiłkach oraz codziennych zakupach. Wierzę, że program nie tylko pomógł wielu osobom na nowo odkryć produkty zbożowe jako kluczowe dla prawidłowego odżywiania składniki potraw, ale również zainspirował konsumentów do podejmowania kulinarnych wyzwań i włączania ich do codziennego menu – mówi Rafał Mładanowicz, Prezes Krajowej Federacji Producentów Zbóż.

Ciekawostki z badania konsumenckiego

Jak wynika z badań przeprowadzonych na potrzeby kampanii, Polki wiedzą, jak ważny jest dobór właściwych składników diety dla wszystkich członków rodziny. Mają także świadomość, że to regularne odżywianie i zbilansowana dieta mają niezwykle istotny wpływ na zdrowie poszczególnych członków rodziny.

Według opinii respondentek produktem zbożowym najbogatszym w substancje odżywcze są płatki śniadaniowe (76% wskazań). Spośród wszystkich produktów zbożowych to pieczywo zdecydowanie króluje na stołach polskich domów – 87% samych badanych, a także ponad 80% członków ich rodzin regularnie spożywa pieczywo. Z kolei makaron, według deklaracji Polek, spożywany jest przez nie raz w tygodniu.

W opinii respondentek na temat samych produktów zbożowych oraz ich właściwości odżywczych i prozdrowotnych, największą aprobatę zyskało stwierdzenie, że produkty zbożowe to źródło błonnika. Zdecydowana większość badanych kobiet stara się wzbogacać dietę w produkty zbożowe – w głównej mierze w postaci pieczywa, spożywanego najczęściej codziennie na śniadanie, drugie śniadanie oraz kolację i makaronu lub kaszy na obiad. [1]

Zdaniem eksperta

[1] Na podstawie wyników badania ilościowego, przeprowadzonego przez KB Pretendent na potrzeby kampanii „Zboże smakuje i inspiruje” w marcu 2016 na próbie 241 kobiet w wieku powyżej 25 lat